• Bønn som flytter fjell

Bønn som flytter fjell

Pris 249,00
Antall: stk
ISBN:
9788230213568
År:
2017
Innbinding:
Storpocket
Språk:
Bokmål
Forfatter:
John Eldredge

Lær å be med lidenskap, tillit og autoritet.

Hvorfor er det slik at noen bønner «virker», noen «virker ikke», og hvordan kan du og jeg samarbeide med Gud for å endre på dette til det bedre?

John Eldredge tar for seg disse vanskelige spørsmålene i boken Bønn som flytter fjell. Hans tilnærming til bønn er full av håp, den er relasjonsbasert og – ikke minst – effektiv.

Hvordan ville det vært å be med full tillit og tro, i en visshet om at Gud hører deg og at dine bønner faktisk kan gjøre en forskjell?

Det ville nok kjennes fantastisk ut – og samtidig litt fremmed. Ofte har vi kanskje en følelse av at våre bønner blir møtt med stillhet og ikke forandrer noe som helst! Begge deler kan føre til skuffelse og motløshet i møte med våre daglige kamper og ubesvarte lengsler – spesielt når vi ikke vet om vi ber galt, eller om våre bønner rett og slett ikke har noen virkning.

Omstendigheter kan forandres. Du kan innta din plass i bønn og med Guds hjelp skape forandring. Det høres kanskje for godt ut til å være sant, men dette er din invitasjon til å ta del i den type bønn som gjør at fjell flyttes!

«John Eldredge maler bibelordet og historien levende for dine øyne og ditt hjerte, men deler også personlige opplevelser av bønn og forbønn som gjør denne inspirerende boken sprell levende! Ikke bare fin teori altså, men levd liv og praktisert virkelighet som du og jeg kan få del i! Dette er en invitasjon – ikke bare fra Hermon, men kanskje direkte fra Himmelen, om å la dette kallet, denne troens disiplin, også inspirere og gripe deg!»

– Svein E. Andersen, forfatter, forlagssjef og lagerassistent

 

«Bønn som flytter fjell er en bok som vil vise en vei nettopp til det, og vi har nok ett eller to «fjell» i livet de fleste av oss. Vi ber ikke for å fordrive tiden – eller for å utføre et kristent ritual, men fordi vi ønsker bønnesvar! Enten du trenger englevakt, hjelp fra Gud til helse og helbredelse, praktiske, relasjonelle  eller arbeidsmessige utfordringer, deler John Eldredge av oppmuntrende erfaringer fra eget liv og andre hendelser der Herren selv har strukket ut sin hånd. Han er heller ikke redd for å fortelle deg hva som kan hindre dine bønner – og gir deg eksempelbønner som virker! Jeg kan av hjerte anbefale deg å lese – og praktisere – BØNN SOM FLYTTER FJELL!»

Håkon Fagervik, leder for Nordic Harvest Mission og Nordisk Bønnesenter, Levanger