• Det er tid for å be

Det er tid for å be

Pris 279,00
Antall: stk
ISBN:
9788230215692
År:
2020
Innbinding:
Storpocket
Sider:
240
Språk:
Bokmål
Forfatter:
Carter Conlon

I boken Det er tid for å be deler Carter Conlon, som er pastor i Times Square Church, om sju mirakler fra sitt eget liv og sin vandring med Gud. Dette gjør han for å oppmuntre og styrke kristne i troen på at det Gud gjorde for ham, kan Han også gjøre for deg.

Mirakler er ikke forbeholdt noen få mennesker i Kristi legeme. Mirakler er tilgjengelig for alle. Du kan også erfare mirakler i din vandring med Gud. Hvis du føler deg fortapt og uten håp, for svak til å gå videre, ute av stand til å tilgi eller du er overveldet av omstendighetene i livet ditt – da kan bønn forandre alt. Pastor Conlon dykker ned i Jesu’ fantastiske undervisning om bønn i Markus’ evangelium kapittel ni. I lys av egne erfaringer viser han hvordan dette angår oss, vår vandring med Gud og hvordan vi kan påvirke verden.

«Carter har lært oss mye, men mest av alt har han lært oss å be. Jeg har blitt utfordret og velsignet av hans undervisning og eksempel. Det kommer du også til å bli.»
– Max Lucado, pastor og bestselgende forfatter


«Kort sagt så forandrer bønn alt, og dersom du ønsker å kjenne en større nærhet med Kristus, og også en dypere erfaring av Hans kraft, da er dette boken for deg. Jeg anbefaler den på det sterkeste!»
– Joni Eareckson Tada
 

Carter Conlon er pastoren min. Da jeg hørte om ham første gang var han pastor for en liten menighet i Canada. Han var politibetjent tidligere, men Herren satte en ny retning for livet hans. Leonard Ravenhill sa: «Du må høre denne unge mannen.» Jeg hørte ferdig den ene talekassetten, og halvveis i den andre sa Herren: «Ring til ham!» Jeg svingte bilen inn til siden … og ringte. Da han reiste seg for å holde en preken sa jeg: «Dette er en mann som Gud har berørt. Dette er en Guds mann.» Og vi fikk ett og samme hjerte.
– David Wilkerson, Grunnlegger og pastor av Times Square Church, Forfatter av bestselgeren Korset og springkniven

Pastor Conlon har førstehåndserfaring med kraften i bønn. Det er hans eget liv et levende eksempel på. I Det er tid for å be vever han sammen et bilde av sannhet fra sitt eget vitnesbyrd, bibelske eksempler og kraftfull undervisning for å vekke Kristi etterfølgere til frihet og et liv av overflod.
– Anne Graham Lotz, Grunnlegger av AnGeL Ministries, Bestselgende forfatter

Handling uten bønn er som å kjøre en bil uten motor. Du har virkelig ingen kraft til å kjøre noe sted. Min gode venn, pastor Carter Conlon, hjelper oss å forstå den kraftfulle og livsforvandlende sannheten som Jesus delte med disiplene sine i Markus’ evangelium kapittel ni og hvordan den angår oss. Det er tid for å starte motoren – be!
– Tony Perrins, Minister i departementet for familieforskning
og departementet for nasjonalpolitikk 

Carter Conlon tar ikke lett på å kalle oss til å be. I sin nye bok, Det er tid for å be, forteller han om visjoner Gud har vist ham om vanskelige og utfordrende tider som kommer. Pastor Carter er klar over at han kan komme til å måtte lide fordi han proklamerer Jesus Kristus som Herre. Jeg har ofte stått med bøyd hode og løftede hender i Times Square Church, mens pastor Carter har ledet forsamlingen i inderlig bønn for de fortapte, de sønderbrutte, de syke, og en ny generasjon søkende mennesker. Vi har spesielt bedt om en vekkelse blant menighetene, slik at de kan formidle det frelsende budskapet om Jesus Kristus til flyktninger som kommer fra vanskelige omstendigheter og åndelige utfordringer i denne tiden. Jeg er overmåte velsignet som har Carter Conlon som venn. Enda mer velsignet er jeg som har Carter Conlon som pastor – en Guds mann som frimodig proklamerer: «Det er tid for å be!»
– John Hoover, New York Times bestselgende forfatter